Maaike van der Heide
Recruiter

"De afwisseling in mijn werkzaamheden en het contact met allerlei soorten mensen binnen en buiten de organisatie vind ik erg leuk. Ik sta echt in het midden van de organisatie."

Mijn naam is Maaike van der Heide en ik werk sinds 1 januari 2021 bij Korian Nederland als Recruiter. Ik werkte hiervoor in Utrecht bij een werving en selectiebureau als Consultant. Ik ging toen verhuizen van Houten naar mijn geboorteplaats Apeldoorn. De afstand naar Utrecht vanaf Apeldoorn was echter te ver en daarom besloot ik op zoek te gaan naar een uitdaging in de buurt. Via LinkedIn kwam ik in contact met Babet, de toenmalige interim recruiter bij Korian. We hadden een fijn gesprek en al snel kon ik starten. Wij waren toen met zijn tweeën en inmiddels is ons team meegegroeid met de organisatie naar 4 vaste recruiters met ieder zijn eigen regio. Mijn regio is Noord-Oost Nederland.

Ik heb de opleiding International Tourism and Business Management gedaan en ben vanaf 2018 in recruitment terecht gekomen. Eerst als Consultant en uiteindelijk als Corporate recruiter.

Mijn dag start vaak rond half 9 en ik begin dan vaak met het bijwerken van de mail en het ATS systeem. Ik kijk dan naar alle sollicitaties die binnen gekomen zijn en zet de acties uit die hieruit voort moeten komen. Ook krijg ik vaak aanvragen binnen van Locatiemanagers om een vacature uit te zetten. Dit regel ik ook meteen. Als ik hiermee klaar ben check ik de cijfers van de posts die ik op social media heb gezet en plan ik de content voor de komende weken in.

Ik ga ook regelmatig naar zorglocaties om de stand van zaken rondom sollicitanten/vacatures te bespreken. Ook ben ik veel te vinden op ons kantoor in Arnhem om bij te praten met mijn collega’s over de zaken die spelen in mijn regio. 

Ik overleg veel met mijn team en andere betrokkenen partijen, zoals de HR adviseurs en de marketing afdeling als het om mijn regio gaat. Uiteraard houd ik de gehele dag de sollicitanten bij en bel ik regelmatig met hen om vragen te beantwoorden en hen te screenen op de match met de vacature. Dit bespreek ik dan weer met de betrokken locatiemanager. 

Mijn dagen zijn gevarieerd en ik heb zelf de verantwoordelijkheid voor het indelen en inplannen van mijn taken en werkzaamheden. Zo ben ik de ene keer op locatie, dan op kantoor en soms ook thuis aan het werk.

De afwisseling in mijn werkzaamheden en het contact met allerlei soorten mensen binnen en buiten de organisatie vind ik erg leuk. Ik sta echt in het midden van de organisatie. Ook heb ik de kans gekregen om een opleiding Arbeidsmarktcommunicatie te gaan volgen om mijn functie te verbreden. Dit geeft mij de uitdaging die ik nodig hebt en zorgt ervoor dat ik dat kan doen waar ik goed in ben en me verder kan ontwikkelen.

Korian is een groeiende, vooruitstrevende en internationale zorgorganisatie, waar eigen inbreng erg gewaardeerd wordt en er veel mogelijkheden zijn om zelf ook te groeien. Dat vind ik fijn. Ik word in mijn kracht gezet en leer hier ontzettend veel. Je krijgt ook veel vertrouwen en vrijheid om dingen zelf op te pakken.